Bosch ARM 32 Termal Koruyucu Sensör İptali


Bosch ARM 32 marka model bir çim biçme makinesi kullanıyorsanız eğer mutlaka motorun durduğu durumlara tanık olmuşsunuzdur. Cihaz yoğun bir çim grubuna girdiğinde motoru zorlanırsa bünyesinde barındırdığı termal koruyucu sensör yardımıyla gücü kesiyor ve motoru korumaya alıyor. Bir süre bekleyip tekrar çalıştırdığınızda eskisi gibi işinize devam edebiliyorsunuz. Buraya kadar bir sorun yok gibi görünüyor fakat bu termal sensör çabuk bozulabilen bir parça ve şayet bozulursa olur olmadık yerlerde gücü kesmeye başlıyor ve hatta benim durumumda olduğu gücün gelmesini kalıcı olarak engelleyebiliyor.

Ben sorunun kaynağının bu sensör olduğunu fark ettim ve sensörü devreden çıkardım. Cihaz sorunsuz ve kesintisiz çalışıyor, sadece motoru fazla zorlamamaya manual olarak benim dikkat etmem gerekiyor artık. Siz de benzer bir sorun yaşıyorsanız bu yolu deneyebilirsiniz.

❗Güncelleme: Yaklaşık 1.5 yıl sensör iptal edilmiş halde kullandım. Sıcak bir yaz günü güneş altındaki uzun bir çim biçme seansı sonucunda motor dünyamızdan ayrıldı. Bu durumla ilgilenenler bu riski kabul etmeliler, herhangi bir sorumluluk kabul etmiyorum.


Sensör, 93 numaralı parça. Önce dış koruma plastiğini çıkarıyorsunuz, önünüze motor koruma parçası gelecek. İşte o parçanın yan kısmında hafif gömülü biçimde duran sensörü göreceksiniz. Saat pili benzeri bir görünümde olan sensör, güç girişi ile motor arasında konumlandırılmış. Devreden bu elemanı çıkarıp kabloyu doğrudan bağlarsanız sorununuz çözülmüş olacaktır.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Su Bazlı – Selülozik – Sentetik

PWM Dimming